poniedziałek, 19 marca 2018

Kto pojedzie za darmo i jakie są terminy zgłaszania podróży przez osoby z niepełnosprawnościami? Oto najważniejsze zasady w autobusach FlixBus


Polski Bus i FlixBus kilka miesięcy temu ogłosiły strategiczne partnerstwo w Polsce. Logotyp oraz charakterystyczne czerwone autokary pierwszej z marek mają zniknąć z polskich dróg już do połowy 2018 r. Zastąpią je logotyp, system sprzedaży oraz zielona barwa charakterystyczne dla FlixBusa. Jakie zasady podróżowania autokarami FlixBus będą obowiązywały pasażerów z niepełnosprawnościami?

Na początek trzeba pamiętać, że nie wszystkie autobusy FlixBus mają konieczne przystosowania dla osób na wózkach inwalidzkich i ta grupa pasażerów musi zachować czujność podczas planowania podróży. Osoby z ograniczoną sprawnością ruchową oraz z innymi niepełnosprawnościami, które mogą zająć zwykłe miejsce siedzące mogą skorzystać z każdego połączenia obsługiwanego przez FlixBus.


Jakie obowiązują zasady odnośnie planowania podróży? Jak informuje przewoźnik "Wszyscy pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich proszeni są w pierwszej kolejności o zgłoszenie się do Biura Obsługi Klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przez zaplanowaną podróżą, aby sprawdzić możliwość przejazdu. Wszystkie pozostałe osoby, które pomimo niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej mogą podróżować na standardowych siedzeniach autobusowych, proszone są o kontakt na 36 godzin przed odjazdem." Warto jeszcze dodać, że przewoźnik prosi także o zgłaszanie konieczności przewiezienia w luku bagażowym wózka inwalidzkiego lub innych pomocy ortopedycznych (w przypadku osób przesiadających się) oraz konieczności podróżowania z osobą asystującą lub psem przewodnikiem. Numer do infolinii można znaleźć na stronie FlixBus.

Kto pojedzie za darmo? Zgodnie z informacją FlixBus asystent niepełnosprawnego pasażera oraz pies przewodnik mogą podróżować za darmo - pies przewodnik będzie miał zarezerwowane miejsce siedzące. Przed podróżą należy skontaktować się z przewoźnikiem w celu zgłoszenia konieczności przejazdu z asystentem oraz uzyskania szczegółów odnośnie potwierdzenia konieczności stałej pomocy podczas podróży.

Jakie maksymalne wymiary oraz waga wózka inwalidzkiego są dopuszczalne, by przewieźć go w kabinie pasażerskiej? FlixBus zastrzega sobie prawo do odmówienia przewozu bez zwrotu kosztów biletu, jeśli osoba, chcąca podróżować na wózku nie poda prawidłowych wymiarów swojego wózka inwalidzkiego, a przed podróżą okaże się, że jego szerokość i długość przekraczają 80 cm / 120 cm, a waga całkowita jest powyżej 250 kg.

I to tyle, co można znaleźć na stronie internetowej firmy. Ponadto przewoźnik zapewnia pełen komfort podróży, zapewnienie koniecznej pomocy podczas wsiadania oraz wysiadania, internet na pokładzie, niskie ceny przejazdu, bogatą sieć połączeń... Niestety proces "przeobrażania" marki nie przebiega bez problemów, wystarczy zajrzeć na Fanpage firmy na Facebooku'u, gdzie pojawiają się negatywne komentarze związane z jakością obsługi klienta, a w szczególności kontaktem z biurem obsługi klienta - co w przypadku pasażerów z niepełnosprawnościami jest dość istotne. Miejmy nadzieję, że trudności są przejściowe.

Zainteresowanych podróżą z FLixBus odsyłam na ich stronę internetową. Źródło zdjęcia: flixbus.pl

Lubię to! / Udostępnij na Facebook!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz