wtorek, 21 sierpnia 2018

W sześciu kasach Kolei Mazowieckiej można już korzystać z wideotłumacza dla osób niesłyszących i słabosłyszących


Przewoźnik Koleje Mazowieckie wprowadził w sześciu kasach biletowych usługę wideotłumacza, której celem jest stworzenie osobom niesłyszącym i słabosłyszącym możliwości swobodnego zakupu biletu oraz komfortowego uzyskania niezbędnych informacji związanych z podróżą. Wprowadzenie udogodnienia związane jest z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r.

Usługa wideotłumacz dostępna jest w 6 warszawskich kasach biletowych - Warszawa Wschodnia, Warszawa Śródmieście – peron 1 i peron 3, Warszawa Zachodnia, Warszawa Wileńska, Warszawa Gdańska oraz na stronie internetowej www.mazowieckie.com.pl.


Okienka wymienionych kas posiadają specjalny piktogram. W kasach znajduje się tablet dedykowany do połączeń wideo z tłumaczem języka migowego. Usługa dostępna jest w dni robocze w godzinach 8:00 – 18:00.

Tłumacz języka migowego pozwoli osobom z problemami słuchu swobodnie porozumieć się w kasie, a także dopytać o niezbędne kwestie. Warto dodać, że dzięki tej usłudze możliwa jest również obsługa zgłoszeń telefonicznych. Osoba głucha łączy się przez Internet z tłumaczem, który nawiązuje autoryzowane połączenie telefoniczne z numerem infolinii i przekazuje fonicznie treść zgłaszaną przez osobę głuchą.

Jak informują Koleje Mazowieckie wskazane powyżej kasy wyposażone są także w pętle indukcyjne umożliwiające osobie niedosłyszącej odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy.

Wprowadzenie wideotłumacza w kasach Kolei Mazowieckiej związane jest z rozporządzeniem (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym oraz konieczność ciągłego podnoszenia jakości obsługi klienta.

Źródło informacji: mazowieckie.com.pl


Lubię to! / Udostępnij na Facebook!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz