PKP dla niepełnosprawnych

Polska kolej, dla osób niepełnosprawnych, myślę głównie o tych, którzy poruszają się na wózku inwalidzkim, stara się zaoferować specjalnie przystosowane wagony, pomoc podczas wysiadania i wsiadania oraz pokonywanie licznych barier na dworcach i w wydostaniu się poza obszar dworca. Najczęstszym problemem są stare budynki poczekalni, kas biletowych oraz nieprzystosowane perony, do których, bardzo często, jedyna droga prowadzi po schodach. Ogromnym problemem bywa również brak specjalnie przeszkolonej kadry, której zadaniem jest wstawienie niepełnosprawnego do wagonu lub przeniesienie go po schodach (należy wykazać się w takiej chwili dużą ostrożnością i najlepiej uzgodnić z pomocnikami w jaki sposób odbędzie się ten proces). Nierzadko, przeznaczone dla inwalidów specjalne platformy czy windy, dostępne są wyłącznie po zgłoszeniu życzenia, co może znacznie opóźnić czas dotarcia do pociągu. 

Na oficjalnej stronie PKP, przedstawiane są na bieżąco, informacje dotyczące przejazdów pociągów, w składzie których są doczepione specjalnie przystosowane wagony do przewozu osób na wózkach inwalidzkich (z dostępną toaletą), w pociągach EIC, Ex, TLK a także na trasach międzynarodowych. Należy pamiętać, że najczęściej, osobę do pomocy trzeba zarezerwować kilka dni przed planowaną podróżą. Do jej obowiązków należy bezpłatna pomoc w dostaniu się na dworzec, peron oraz do pociągu. Bardzo pomocnym udogodnieniem jest możliwość zakupu biletu, bezpośrednio u konduktora, dotyczy to również osób niewidomych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz