Przejazd koleją z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., z Warszawy do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min. zaś do Wrocławia w 3 godz. 30 min, czy to możliwe!? PKP Intercity zapewnia, że tak! Od Grudnia 2014 na trasy rusza, owiany legendami oraz licznymi spekulacjami, supernowoczesny skład Pendolino, którego możliwości znacznie przewyższają użytkowane dziś składy. Od Grudnia 2015 poznamy jego pełne walory, osiągnięte zostaną przytoczone wyżej czasy przejazdów. Pendolino zapewni komfortowy przejazd, również dla osób niepełnosprawnych. Spełnia najwyższe standardy przystosowania dla osób z niepełnosprawnością ruchową oraz niewidomych, przejazd na wózku inwalidzkim będzie odbywał się bez niepotrzebnych i upokarzających przygód, można powiedzieć z zapewnieniem światowych norm..
Udogodnienia w Pendolino dla osób niepełnosprawnych (źródło):
- Wejście do pociągu (drzwi do wagonu): 2 sztuki drzwi specjalnych, zaprojektowanych z myślą o pasażerach niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, szerokość światła drzwi - 1000 mm, brak schodów, drzwi uzupełnione podnośnikiem mogącym przenieść wózek inwalidzki z peronu stacji na podłogę wagonu (drzwi i podnośnik obsługuje personel pociągu).
- Wnętrze pociągu: ścianki działowe oddzielające strefę wejścia od przestrzeni pasażerskiej z przezroczystymi drzwiami otwieranymi samoczynnie lub przyciskiem, a zamykanymi samoczynnie, w wagonie nr 3. znajduje się również przedział barowy oraz pomieszczenie obsługi pociągu. Wyodrębnienie miejsc w klasie 2, wagon 3 dla osób niepełnosprawnych ruchowo: miejsca dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych wg TSI PRM i UIC 565-3, wydzielone 2 miejsca na ustawienie wózka inwalidzkiego w części bezprzedziałowej, system przywoływania obsługi przez pasażera (min. 2 przyciski na wagon).
- Toaleta: jedna powiększona toaleta przeznaczona dla osób na wózkach inwalidzkich wg TSI PRM p. 4.2.2.6. umieszczona w pobliżu miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i jednocześnie strefy barowej, drzwi do toalety dla osób niepełnosprawnych otwierane i zamykane mechanicznie.
- System informacji dla pasażerów niewidomych i niedowidzących: oznaczenie alfabetem Braille’a miejsc w przedziałach, podawanie informacji o kolejnych stacjach przez system nagłośnieniowy.
Pozostaje tylko oczekiwać na debiut a następnie przetestować.. Mam nadzieję, że opinie będą zawsze w pełni pozytywne :) Zapraszam do zapoznania się z relacją z testów pod kątem przystosowania składu dla osób niepełnosprawnych.
Oznaczenia dla niewidomych są również ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Wszystkim ludziom, w tym niewidomym, zależy na tym, aby czuć się bezpiecznie i mieć pewność, że mogą bezpiecznie poruszać się po kraju.
OdpowiedzUsuń